Moja i twoja klasa
Temat: jaka różnica między 8.4V 5000mah a 9.6V 5000mah NIMH ...5V" jest dobrą drogą do niszczenia pakietu, więc jak rady mają być takie, to lepiej żeby ich w ogóle nie było. Nie rozumiem argumentu, że do LiPo potrzeba ładowarki. A co, NiMH nie trzeba ładować? A może ktoś powie, że ładowarka do LiPo jest droższa? Też głupota. Dobra ładowarka do LiPo kosztuje tyle, albo i mniej, niż do NiMH. Do Lipo nie trzeba innej ładowarki może być ta sama ale musi mieć obsługę ogniw lipo. Inaczej wygląda ładowanie NiMH inaczej ładowanie Lixx. Przy NiMH ustawiasz prąd ładowania i akumulator jest nim ładowany dopuki niezacznie spadać napięcie lub jesli mamy czujnik temp nie osiągniemy zadeklarowanej temp. Oczywiście znajda się spece co zrobią wywody odnośnie ładowania Liniowego i Pulsacyjnego ale to inna bajka. Przy Lixx ładowarka zmiania prąd w trakcie ładowania od 0 do ustawionej wartości a pod koniec ładowania znowu zmniejsza prąd... Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=47201
Temat: Test - DT4109 DURATRAX IntelliPeak Pulse NiCd/NiMH ...uruchamia funkcje SLOW CHARGE ( akumulator byl rozladowany ).
Wciskamy MODE raz i wlacza sie czerwona dioda PEAK CHARGE, czyli szybkie ladowanie. Po zakonczeniu ladowania, wlacza sie zielona dioda SLOW CHARGE
Akumulator laduje sie 31 minut, temperatura ladowarki nie przekracza 40 stopni, temperatura akumulatora wynosi 47 stopni. ( zalecana temperatura odciecia aku. NiCd to 45 - 55 stopni ) wiec wszystko OK.
Teraz ladujemy pakiet LRP 3600 NiMH, Duratrax zaleca ladowanie NiMH max. 3A, wiec ustawiamy na 3A, wlaczamy DISCHARGE poczym ladujemy PEAK CHARGE
Akumulator laduje sie 1 godzine i 10 minut, temperatura ladowarki nie przekracza 35 stopni, temperatura akumulatora wynosi 47 stopni.
Mimo ze Duratrax nie zaleca ladowanie pradem wiekszym jak 3A, dokonalem proby ladowania pradem 4A, oto wynik.
Akumulator laduje sie 50 minut, temperatura ladowarki nie przekracza 40 stopni, temperatura akumulatora wynosi 50... Źródło: rojna.pl/forum/viewtopic.php?t=874
Temat: Ładowanie każdej celi oddzielnie Witam,
mamy rozładowywarki i pajączki pozwalające rozładować każdą celę osobno i to jest ok.
mamy ładowarki do ogniw Litowo-cośtam, które, uzbrojone w balancer, pozwalają ładować każdą celę osobno.
i teraz moje dwa pytania:
- czy istnieją ładowarki pozwalające ładować oddzielnie każdą celę pakietu NiCd/NiMH?
- czy można podłączyć cele pakietu NiMH do balacera LiPo i na ładowarce włączyć ładowanie NiMH, czy balancer zadziała wyłącznie w trybie LiPo?
sorki za głupie pytania, ale tak sobie kombinuję
pozdrawiam
Sławek Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=29256
Temat: Kompendium wiedzy - Pakiety Ni-Mh http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... 32&start=0
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... 81&start=0
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... wanie+nimh
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... 54&start=0
Wpisz ładowanie nimh w szukajke przebrnij przez wiekszosc tematow a potem pytaj czego nie wiesz. Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=36478
Temat: Która z tych ładowarek jest lepsza Dla mnie w ladowarce minimum to:
- poprawne ladowanie NiMh
- ustawialne natezenia.
Pirania nie oferuje tego 2, a turbomat 1.
Do pirani wystarczy ze doplacisz jakies 50zl i naprawde masz pozadna ladowarke.
Pamietaj ladowarke kupuje sie raz na dlugi czas, pozatym pakiety do tanich nie naleza, chcesz je szarpac na bylejakich ladowarkach skracajac ich zywotnosc? Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=12746
Temat: Ładowanie każdej celi oddzielnie ">i teraz moje dwa pytania: - czy istnieją ładowarki pozwalające ładować oddzielnie każdą celę pakietu NiCd/NiMH? - czy można podłączyć cele pakietu NiMH do balacera LiPo i na ładowarce włączyć ładowanie NiMH (...)?
1. nie widziałem, aczkolwiek zbudowanie takiej ładowarki jest wykonalne.
2. nie - ogniwo Ni-xx ma pi*drzwi 3 razy niższe napięcie, niż Li-xx i dla balancera nie istnieje. Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=29256
Temat: Co dalej z Ligą Mikro? ">wyznaję zasadę: bezpieczeństwa nigdy za wiele. Cieszę się, że nie jestem sam bo jeszcze rok temu zostałem delikatnie mówiąc wyśmiany na forum za upieranie się przy LiPo wyłącznie w twardej obudowie. Nie popadaj jednak w skrajności, każdy przepis powinien mieć jakieś uzasadnienie a w przypadku LiFe ani twarda obudowa ani worek do ładowania nie ma takowego. Równie dobrze można by nakazać ładowanie NiMH w workach bo są tak samo niebezpieczne jak LiFe. Twarda obudowa może co najwyżej chronić pakiet przed wpływem otoczenia a nie otoczenie przed wpływem pakietu. Mowa cały czas o LiFe, co do LiPo zdania od ponad roku nie zmieniłem czyli twarde obudowy i worki a najlepiej to w ogóle tylko 5xNiMH lub 2s LiFe ale to tylko moje zdanie. Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=49653
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pldraco-malfoy.opx.pl
|
|
|