Strona główna
  śilnik delfin

Moja i twoja klasa

Temat: Polskie silniki lotnicze do 1939r.
...za granicę. Mercury miał dość dużą średnicę 1307 mm. Więc jeśli silnik Legwan miał mieć mniejszą średnicę to lepiej nadawał się do myśliwców z uwagi na zapewnienie lepszej widoczności. A kwestia średnicy była ważna bo była przecież powodem opracowania przez Feddena Mercurego, gdyż Jupiter nie nadawał się za bardzo do myśliwców (chociaż znalazł się w P-7 i w Anglii też na myśliwcu). W Polsce opracowano niedługo przed wojną silnik Delfin dla samolotów szkolnych lub treningowych, który był oparty o produkowany u nas od dawna silnik Wright J-5 ale miał mieć moc 280 KM, oczywiście bez sprężarki. Świadczy to o tym, że stopniowo ogarniano coraz większy obszar zastosowań rodzimymi konstrukcjami, ale niestety bez klarownej wizji, jakie będzie w przyszłości zapotrzebowanie na dużą moc silników.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=2562



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • draco-malfoy.opx.pl


  •  Wątki
     : Moja i twoja klasa
     : środek do mycia silników
     : śilnik do roweru
     : śmieszne glany
     : ściągi na maturę
     : ład miedzynarodowy
     : łechcący
     : łódz wędkarska
     : łuk wyspowy
     : śmieszne strzelanki
     : żywice jonowymienialne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ciaglawalka.htw.pl
  •  . : : .
    Copyright (c) 2008 Moja i twoja klasa | Designed by Elegant WPT