Strona główna
  żuraw wodny

Moja i twoja klasa

Temat: MUZEOBRANIE - TYDZIEŃ DLA SZKÓŁ 22-26.09.08
...zabytkowych wagonów) Miejsce: budynek administracyjny przy kasach Istnieje możliwość późniejszego rozpoczęcia drugiej tury warsztatów! Zwiedzanie skansenu z przewodnikiem (obejmuje zagadnienia związane z historią i funkcjonowaniem parowozowni) – ekspozycja w budynku administracyjnym: historia parowozowni i kolejnictwa w regionie; jak powstały kolej transwersalna i linia Kraków – Zakopane – plener: żuraw wodny, wyciąg węglowy, kanał oczystkowy, parowozownia – zabytkowe wagony: boczniak, szczupak, przedziały 2. i 3. klasy – historia wagonów towarowych: gęsiarka, chłodnia, cysterna, beczki do przewozu kwasu, wagony bydlęce, więźniarka – kibitka; wagony pocztowe – budowa parowozu, różnice związane z przeznaczeniem i okresem powstania – oznaczenia parowozów: jak można rozróżnić...
Źródło: niezaleznarabka.com/forum/viewtopic.php?t=765



Temat:
To w nawiązaniu do tematu (choć trochę odbiega od ogólnego zamysłu tego działu) jako taką duuuużą studnię/ujęcie wody przedstawiam to: Chyba zdecydowana większość z nas pamięta jeszcze czasy, kiedy urządzenia te funkcjonowały na co dzień w panoramie naszych dworców kolejowych To nic innego jak żuraw wodny - taka forma hydrantu zaopatrującego parowozy w niezbędną dla procesu napędowego wodę (z niej para itp... - to tak gwoli wyjaśnienia młodszemu pokoleniu, gdyby do nas kiedyś zawitało ) Ile tych elementów jeszcze się zachowało? Nie wiem, ale na pewno znikają z powierzchni ziemi... Jeśli macie je w swoich miastach, spróbujcie je uratować/ocalić od zapomnienia i podzielcie się ich widokiem z nami
Źródło: stowarzyszeniebastion.fora.pl/a/a,3089.html


Temat: modele taboru 1:35
Model Fan 2/06 strona 27 i 43 nareszcie konkretna zapowiedź BR 52 by Trumpeter nr katalogowy 00210! Hurra! Leopold. Dodano: Czw Paź 05, 2006 8:49 am Właśnie kupiłem żywiczne dodatki CMK. Jak zawsze u tego producenta super jakość. Nabyłem: żuraw do nawęglania, żuraw wodny, kozioł odbojowy. Wszystko w 1:35.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=4027


Temat: Trasa kolejowa Gryfino - Szczawno - Chwarstnica ...
Juz wiem gdzie w Gryfinie była parowozownia. Był to drewniany obiekt na jeden parowóz. Gdzie była? Stała przy starej nastawni (stojącej do dziś) przy przejeżdzie kolejowym w kierunku do dworca, a konkretnie do byłej kasy towarowej. Zaraz za nią stała kużnia- również kolejowa. Przy parowozowni stał również drugi żuraw wodny. Parowozownia stała tam jeszcze pod koniec lat 60-tych. H56 napisał: Pod koniec lat 60-tych przy dworcu towarowym była katastrofa kolejowa. W tym tez okresie pomiedzy wagonami zginął kolejarz który łaczył wagony towarowe. Bardzo długo jeżdziła mała lokomotywa spalinowa. Jezeli szukacie osób pracujacych w tamtym okresie na kolei, to przpomina mi się nazwisko Hass, mieszkał na Flisaczej w części przy nasypie...
Źródło: gryfino.info/viewtopic.php?t=1716


Temat: Żurawik, studnia pulsometru.
Każdy żuraw wodny mógł być zasilany z wieży wodnej. Jednak istniała opcja pominięcia zbiornika wieży i tak np w Naszej siedzibie poniżej poziomu gruntu znajduje się taki zawór który pomijał zbiornik. Co do zasilania hydrantem to raczej nie on był zarazem hydrantem stąd wyprowadzenie takie jak w hydrantach.
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=709


Temat: [Foto]reportaż z Grecji
...– czyli zapewne nadjeżdżający szynobus , ale to nie to. Gdy pociąg jest już w zasięgu wzroku, na peron wychodzi facet (chyba dyżurny lub zawiadowca ) podchodzi do dwóch dźwigni na peronie i ciągnie :P ... Pod wpływem jego czynności 100 m przed pociągiem przestawia się zwrotnica w pierwszym rozjeździe na drodze pociągu... Czyli tak jakby nastawnia jest na peronie... Ciekawe a pewnie resztę zwrotnic przestawia się ręcznie Teraz spostrzegam żuraw wodny przy krańcu peronu, nawet nie zardzewiały... Co ciekawe na większości starszych stacji w Grecji są jeszcze żurawie. Wjeżdża pociąg , smutny tak jakby , trzy wagonowy zespól trakcyjny, spalinowy oczywiście. Z ‘ mordy’ przypomina trochę nasze rumuńskie MBxd2 na tor 750 mm lub 1000 mm z tym , że jest o wiele większy. Rzekłbym nawet , że jego wysokość i długość są parametrów normalnotorowych Nawet malowanie jest...
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=8693


Temat: Dawne urządzenia kolejowe - Malbork
Malborski żuraw wodny (kran)
Źródło: marienburg.pl/viewtopic.php?t=6108


Temat: Miechucino - stacja kolejowa
Na stacji znajduje się nieczynny żuraw wodny.
Źródło: marienburg.pl/viewtopic.php?t=8445


Temat: Co to jest pulsometr?
Pulsometr to urządzenie pompujące wodę z głębi ziemi dostarczając ją parowozowi. Wygląda podobnie, a w zasadzie tak samo jak tradycyjny żuraw wodny. Różni się tym, że nie potrzebuje wieży ciśnień.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=1012


Temat: Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Zabytkowy żuraw wodny przy Dworcu Gdańskim uratowany Kolejarze nie zlikwidują starego żurawia przy Dworcu Gdańskim, który służył do nawadniania parowozów. Zapewniają, że wkrótce zostanie odrestaurowany. Przedwojenny żuraw stoi przy jednym z peronów. Teraz trwa ich przebudowa, jest też przebijany tunel do pobliskiej stacji metra. Jeszcze niedawno kolejarze planowali, że przy okazji tej inwestycji żuraw zniknie. Jeden z naszych...
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=208


Temat: OKe1-4
...żurawie wodne. Ich kształt i rodzaj zupełnie nie pasuje do Podlasia, bo to typowe przegubowe żurawie pruskie. Nie wiem jakim sposobem znalazły się w Białymstoku. Być może postawili je Prusacy już w czasie I wojny ok. 1916-18 r., gdy węzeł białostocki był w ich posiadaniu. I tak przestały 20 lat II RP. Nie da się wykluczyć, że pojawiły się dopiero z niemiecką okupacją, czyli po 22 czerwcu 1941 r. Parę słów o ich konstrukcji. Każdy żuraw wodny posiadał ramię/wysięgnik, którym można było nalać wody do tendra danego parowozu. W przypadku tendrzaków zbiornik i wlew były zabudowane na lokomotywie (OKe1 ma wlew niemal po środku). By uzupełnić wodę maszynista musiał precyzyjnie podjechać pod żuraw, tak by obrócone ramię trafiło nad otwór wlewowy. Jeżeli parowóz pobierał wodę przed wyruszeniem z pociągiem na szlak - nie było problemu z pobraniem wody - maszyna...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=318


Temat: Nagroda Darwina :)
Po pierwsze fajny temat Po drugie oceny: 1. scena 10/10(zajebiste ) 2. scena 7/10 Po trzecie moja historia: Pewien koles w Anglii mial dosyc swojego zycia. Postanowil popelnic samobojstwo, a zeby byc pewnym, ze napewno umrze zrobil tak: Wszedl na zuraw wodny, przywiazal sobie wielki kamien do nog(wczesniej taszczac go na tego zurawia), zawiazal sobie petle na szyi, liczac, ze sie powiesi i dla pewnosci postanowil jeszcze kupic pistolet. Pomyslal, ze napewno zginie w jakis sposob. Stanal na zurawiu i noga kopiac kammien chcial strzelic sobie w glowe z pistoletu, a gdyby to nie wypalilo to to zostalo mu powieszenie sie na tym zurawiu. Cos musialo sie udac. Na szczescie kopiac kamien poslizgnal sie i przy...
Źródło: rufik.civ.pl/gameshield/viewtopic.php?t=111


Temat: Próba naboru wody
W zadaniu , mozesz ustawić suwakami po prawej stronie ilośc wody jaka ma znajdować się na poczatku zadania w tendrze, powiedzmy ze ustawiasz na pol. Wyznaczasz path tak aby przebiegał koło zurawia.Aby byl widoczny w opcjach zaznacz aby na mapie widoczne byly punkty tankowania. Mozesz wstawić komunikat ale jest to niekonieczne o potrzebie uzupełnienia wody. A po uruchomieniu zadania: Musisz znaleźć żuraw wodny. Podjeżdżasz tendrem tak aby jego środek znalazł się przy maszcie żurawia. W MSTSie trzeba dokładnie ucelować. Po zatrzymaniu naciskasz klawisz T , jeśli prawidłowo podjechałeś żuraw obróci się i nastapi napełnianie wodą. Jeśli nie przejedź minimalnie do przodu lub do tyłu i ponów próbę. Jesli chodzi o nabór wody w Latającym Szkocie w GB, to podczas przejazdu na trasie gdy będziesz nad ( nie wiem jak to się fachowo...
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=3802


Temat: Malowanie i patynowanie szyn
Bardzo razi mnie plastikowy żuraw wodny. Aż się prosi, żeby pomalować go na szaro z pomarańczową rurą wylewową, lub na niebiesko z żółtą rurą wylewową.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=3871


Temat: Kolej na MazurACH
A w dzisiejszej "Piskiej" opisali jak zuraw wodny ze stacji wyjechal drezyna - Pawel - fotki "nalewaka" juz archiwalne .
Źródło: breyt.fora.pl/a/a,36.html


Temat: Zajawka z zaprzyjaźnionego forum
Aaa to na lokomotywowni jest. Owszem owszem. Zabytkowy parowóz OKl27 - pomnik, żuraw wodny, wieża typu amerykańskiego do nawęglania parowozów. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=185172 http://www.mk-tomek.cba.pl/displayimage.php?album=58&pos=0
Źródło: prusy.fora.pl/a/a,1612.html


Temat: Kartuzy - stacja kolejowa
Na stacji zachował się żuraw wodny.
Źródło: marienburg.pl/viewtopic.php?t=8667


Temat: węzły i węzełki z dln.śląska
...Firma pózniej upadła, a tender jest teraz niczyj. Po drugiej stronie dworca wszystko wygląda względnie przyzwoicie jak na dzisiejsze czasy, tylko pociagów coraz mniej. Zostałem przyjęty bardzo życzliwie przez Dyzurnego Ruchu, który opowiedził mi wiele ciekawych rzeczy o tamtejszych klimatach. Facet jest coraz rzdszym przypadkiem kolejarza z powołania, dba jak moze o stacje, a nawet pędzi gdzie pieprz rosnie podejrznych typów. Nidawno uchronił żuraw wodny od wycięcia przez złomiarzy z podrobionym kwitem, którzy nie czekając na przybycie wezwanej policji szybko się zmyli razem ze swoimi pozwoleniami. Ale to i tak pewnie nic nie da, jescze pare lat i pozegnamy pewnie pociagi i tam, wszystko opanują chwasty i złomiarze:-( pozdrwaim, Przremek
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=1800


Temat:
Doktorku fachowo to się nazywa koleba Wagoniki takie uważane są głównie w cegielniach do przewozu urobku(gliny) lub w kopalniach do dołowego przewozu urobku(węgiel itp.) a ten gadżet nazywa się żuraw wodny i służył do nawadniania parowozów
Źródło: stowarzyszeniebastion.fora.pl/a/a,3067.html


Temat: MUZEOBRANIE - WEEKEND ODKRYWCóW - SKANSEN TABORU KOLEJOWEGO
...godz. 7.00-15.00, tel.: 018 267 62 00, wew. 345 lub 366; zbiórka przy punkcie informacyjnym, cena biletu: 7,5 zł, do nabycia w punkcie informacyjnym) około 11.10, 16.20 - Pokaz obrządzania lokomotywy po przyjeździe (ok. 20 min., bez rezerwacji, miejsce: kanał oczystkowy) około 13.50 - Pokaz obrządzania lokomotywy przed wyjazdem: nawęglanie, nawadnianie, ostukiwanie wagonów (ok. 20 min., bez rezerwacji, miejsce: wyciąg Teudtloffa i żuraw wodny) 11.30-17.00 - Projekcje filmów dokumentalnych i edukacyjnych: • Kolejarskie słowo, reż. A. Munk, 1953 (dokument inscenizowany). Udramatyzowany reportaż o pracy kolejarzy (22 min.); • Narodziny kolei - historia światowego rozwoju kolejnictwa (20 min.); • Polska kolej żelazna - dzieje kolejnictwa na ziemiach polskich (20 min.); • 100 lat linii kolejowej Kraków - Zakopane (30 min.)....
Źródło: niezaleznarabka.com/forum/viewtopic.php?t=509


Temat: Smieszne zdjecia kolejowe
to jeszcze maja Semafory od czasow parowozow. No niestety, my Polacy też jesteśmy zacofani... na wielu liniach są semafory kształtowe, a w Warszawie nawet żuraw wodny stoi. Ja bym na twoim miejscu przestął sie zadawać z nami i przyznawać że masz polskie kożenie, bo to przecież wstyd.
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=2806


Temat: SA134
Ja nie wiem co u niektórych jest nie tak. U mnie jest wszystko ok.Żadne siedzenia nie wystają i żadnych wcześniej błędów poza rozłączaniem składu nie zauważyłem. to przyjrzyj się dokładnie. Wejdź do kabiny członu B i zobacz czy perspektywa z kabiny jest taka sama jak na zewnątrz (strzałka w górę, lub inna kamera). Na zdjęciach pokazałem wyraźnie - z kabiny widzę przed sobą żuraw wodny, który już minąłem. Kabina jest w wersji Beta , komentarze proszę pisać na PW lub mail autora . danio
Źródło: msts.fora.pl/a/a,1296.html


Temat: linia Chełmża-Mełno
...tablica z nazwą stacji (patrz fota z 1902r.) - widac po niej ślady. Jest też jakiś zamazany napis, pewnie Culmsee albo Kulmsee (nazwa okupacyjna). Ostatnia stara fota przedstawia widok od północy: Nieco dziwnym jest brak tuneli na tej wielkości stacji. Południowa głowica stacji to zagłębie różnych pokolejowych budynków. Efekt psuje nowsza nastawnia: Kolejny wyłażący napis, stara - XIX-wieczna wieża ciśnień i żuraw wodny (teraz rzadkość! - niewykluczone, że ten sam co na starej focie) dopełniają obraz. Ciekawe "ornamenty" mają budynki już za przejazdem: Sporą osobliwością stacji jest karzełkowy semafor. Jego lampy, mimo, że od dawna elektryczne, mają osłony typowe dla lamp naftowych: No i bezpośrednie sąsiedztwo czyli duża cukrownia. Zachowało się dużo jej starych zdjęć. Co więcej, jest na...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=238


Temat: Co tworzy klimat starej kolei?
dla mnie klimatyczny skład to Tkt48/Ty2 i ryflaki lub Bipa, do tego jakaś mała zadbana stacyjka, semafory kształtowe, wieża ciśnień, żuraw wodny, rower dyżurnego oparty o płot i... zapach podkładów para, dym, gwizd i jest piknie
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=1019


Temat: Poszukuję informacji dot. linii Gd. Wrzeszcz-Stara Piła
Tak, Tomek przeszedłem pieszo w jeden dzień z Wrzeszcza do Żukowa. Było miejscami strasznie grząsko po tej ulewie, że kolega wpadł w miękki piasek jedną nogą po kolano . W Żukowie nogi mnie już nieźle bolały. . Co do Stacji Stara Piła. Rozebrali parę torów (w tym ten charakterystyczny rozjazd grupowy). Zlikwidowali żuraw wodny koło peronu (już dawno). Wyremontowali wiadukt nad torami. Rozebrali nastawnię wykonawczą i wycięli semafory. Przejazd przez stację możliwy jest na trasie Kokoszki-Żukowo. W stronę Kolbud Osiadł tor i chyba tylko drezyną można wjechać. Wieża ciśnień powoli się rozsypuje. Dworzec trzyma się nieźle. W Starej Pile pociągiem byłem 3 razy: Planowcem z ryflakami w 1992 lub 93. MS29 w 1999 (dojechaliśmy nim aż do jednostki...
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=2572


Temat: Rybnicki Ty42-107 wysłany do naprawy głównej!!!
To wspaniale, Rybnik nadaje się idealnie. W końcu jest sprawny żuraw wodny, jest też wiele linii na których, myślę mógłby się odbywać ruch turystyczny.
Źródło: rowkolej.fora.pl/a/a,485.html


Temat: Pytanie -stacja Choczewo
...Domeną tych parowozów była obsługa linii Lębork Maszewo Lęborskie i Lębork - Choczewo - Wejherowo. W 1961 roku przyszły Oi1 potem, także Oi2. Oi1 Jeździły na tej linii do 1971 roku. Oi2 przetrwały trochę dłużej. Parowozy serii TKh100 podczas drogi do Wejherowa musiały aż trzykrotnie pobierać wodę: Garczegorzu, Choczewie i Kostkowie. Czasami zimą także ze strumyka w Przebędowie. Ze względu na to, że tylko w Choczewie, na tej trasie, był żuraw wodny, w pozostałych miejscach zapas uzupełniany był pulsometrem. PS. Ze stanu z dnia 1.01.1966, w MD Lębork znajdował się jeszcze Oi1-27. Parowozy TKh100 i TKh1 wycofano w roku 1961. pozdrawiam
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=1109


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • draco-malfoy.opx.pl


  •  Wątki
     : Moja i twoja klasa
     : żuraw samochodowy star hp3
     : żuraw samojezdny
     : żuraw lornetkowy
     : żuraw żs
     : żuraw słupowy
     : żuraw warsztatowy
     : żuraw budowlany
     : łańcuch pokarmowy wodny
     : śmierć stanisława lema
     : żegluga wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alba.xlx.pl
  •  . : : .
    Copyright (c) 2008 Moja i twoja klasa | Designed by Elegant WPT